BIP
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta

Pacjentom oraz przedstawicielom ustawowym pacjenta przysługuje uprawnienie do złożenia skargi do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta. Przedmiotem skargi mogą być przypadki naruszenia praw pacjenta podczas realizacji świadczeń zdrowotnych. Katalog praw pacjenta zawiera ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 06.11.2008r. Wyjaśniamy, że Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta nie jest uprawniony do rozpatrywania skarg wynikających z ewentualnych błędów medycznych, sposobu leczenia oraz terminów przyjęć do leczenia.

Skarga może zostać złożona zarówno ustnie jak i pisemnie. Elementami obligatoryjnymi skargi są dane kontaktowe skarżącego, data wniesienia skargi oraz przedmiot skargi. Po otrzymaniu skargi Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta podejmuje czynności w celu wyjaśnienia okoliczności zdarzenia.

W przypadku stwierdzenia braku zasadności skargi Pełnomocnik informuje wnioskodawcę o braku podstaw do uznania skargi. Jeżeli wnioskodawca podtrzymuje swój wniosek pełnomocnik przekazuje skargę do rozpoznania przez Zastępcę Dyrektora ds. Medycznych.

W przypadku potwierdzenia zasadności złożonej skargi Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przekazuje informację odnośnie zaistniałego incydentu Zastępcy Dyrektora ds. Medycznych oraz podejmuje działania interwencyjne związane z przywróceniem prawidłowej realizacji praw pacjenta w zakresie wskazanym w skardze.

Zachęcamy do informowania Pełnomocnika o wszystkich potencjalnych naruszeniach praw pacjenta. Komunikacja z Państwem jest dla nas bardzo ważna. Przyczynia się ona bowiem do podniesienia standardów ochrony Praw Pacjenta w naszym Szpitalu.

prawa.pacjenta@szpitaldziekanow.pl

 

Mazowsze serce Polski
© Copyright 2018 SZPZOZ        Realizacja MediaHealth